18 november 2023

Zaterdag 18 november 2023 hadden we weer een oefensessie met het Regenboogkoor.

Verrassing en goed nieuws van de dag was het opduiken van Lutgart. Na haar rugoperatie (een dikke week geleden) was ze weer paraat. En wij blij !

Lutgart nam ons muzikaal mee op weg : ‘Arnisi’, ‘Laat ons een bloem’, ‘Ik ben vandaag zo vrolijk’, en ‘We all stand together”. Nicolas was ook van de partij, om ons de nodige muzikale ondersteuning te geven.

Tijdens de pauze bekeken we naar het filmpje dat Marcel maakte van onze flashmob in de Promenade (begin deze maand). Een leuk intermezzo ….

Na de pauze nam ondergetekende over. Met de nodige regieaanduidingen van Christel slaagden we er zelfs in om “I like the flowers” ‘ af ‘ te krijgen. “Evening rise” en “De zee” volgden. “Ai hori toki” blijft voorlopig nog een tongtwister, we namen wat extra tijd voor de 3de strofe, maar dit komt helemaal goed ! Afsluiten : met Zweeds gekakel !

We zijn nu, wat programma betreft, bijna volledig gefocust op liederen voor ons jubileum concert (najaar 2024). Als ’tussendoortje’ komen er in december nog onze Kertliedjes aan. Kerstsfeer brengen bij de bewoners van een WZC is iets wat we ook heel graag doen. Fijn voor de bewoners, en fijn voor onszelf. Da’s dubbel genieten !

Dank allemaal voor weer een fijne repetitie. Ik heb er absoluut weer van genoten, jullie ook ? En kijk al uit naar onze volgende repetitie : zaterdag 2 december.

verslag : Marc