19 oktober 2024

We hebben er vorige zaterdag weer een lap op gegeven, het was de laatste repetitie voor ons jubileumconcert van volgend weekeinde, en als steeds : we hadden er weer zin in. Marianne nam ons bij het begin op sleeptouw om lijf en leden soepel te krijgen.

Nicolas, aan de piano, kreeg deze keer ondersteuning van Bert op de guitar, en Gilles op de bas. Als je de gemiddelde leeftijd van de (mannelijke) tenoren/bassen in acht neemt, dan kan je je al voorstellen dat deze jonge kerels indruk maakten op de vrouwelijke leden van onze drie stemgroepen. Alle gekheid op een stokje : super bedankt, muzikanten. Lutgart startte met de liedjes van de flashmob voor de vrede.

We zijn er bijna, volgende zaterdag nog de generale repetitie, en dan ons concert. Zaterdagavond zingen we voor een volle zaal. Voor zondag zijn er nog enkele plaatsen vrij in het Kerkske. Vandaag (maandag) hebben we nog een laatste vergadering om alles te overlopen : we zijn er klaar voor !

De foto’s hierboven horen bij het liedje ‘Brurreslått’, waarmee we het tweede deel van ons programma beginnen. Ze symboliseren voor mij de weg die wij hebben afgelegd. Niet alleen het laatste jaar (op weg naar het concert van volgend weekeinde), maar ook de 25 jaar Regenboogkoor. Dan denk ik in de eerste plaats aan ons Lutgart, en natuurlijk ook aan iedereen die met ons meezong, en meezingt. Toen en nu. Nog 5 keer slapen :-).

Verslag : Marc