7 oktober 2023

Onze enthousiaste koorleden kwamen op de laatste zomerdag van dit jaar, 23°C in oktober, weer samen om te repeteren. We zijn altijd blij om elkaar terug te zien en we even de tijd hebben om bij te babbelen.

Om 10 u begonnen we onder leiding van onze dirigente Lutgart en onze begeleider/pianist Nicolas, die ook present was, waardoor het zingen eens zo gemakkelijk gaat.

We herhaalden de liedjes voor de flashmob begin november op aanvraag van Pax Christi. Eens deze liedjes terug op punt stonden, hielden we ons bezig met het jubileumconcert dat er in het najaar van 2024 zit aan te komen.

“We all stand together” van Paul McCartney, bewerkt door Kris Dejean, is plezant om te zingen maar …oppassen sopranen, we kennen het liedje van de radio en volgens het partituur klinkt het toch iets anders voor ons, dus opletten geblazen.

Marc zijn dirigeeruurtje begon met “I like the flowers.” We houden van de bloemen, wie niet??  “Evening rise,” een indiaans lied, zongen we met zoveel beleving dat sommigen in meditatie kwamen, zo mooi klonk het. Bij het luisteren naar het ruisen van “De zee” kwamen de laatste koorleden terug uit hun trance.

Daarna volgde “Ai hori toki” uit Baskenland. De uitspraak van de woorden, daar hebben we het nog even moeilijk mee. Op zich wel plezant wat we ervan maken, maar met de melodie gaat het eens zo goed. We komen er wel uit, zeker weten.

Toch nog even onze liedjes van de flashmob en dan onze ondertussen alomgekende afsluiter : “Hönsafötter gulerötter”, een Zweeds volksliedje uit Skåne, de meest zuidelijke provincie van Zweden.

Het was, zoals altijd, een heel plezierige repetitie en we zien elkaar weer binnen 14 dagen, 21 oktober ek – 10.00u – school de Platanen.

Kijk er al naar uit! (Rita)

Voetnoot van Marc : We hebben vandaag (zie foto’s) de mannen in de kijker gezet. Aan de reacties van de dames merkte ik dat ze staan te trappelen om ook in de picture te komen. Dat doen we dan de volgende repetitie (misschien nog even op voorhand naar de kapper ?) Tot dan.

En dan ook nog deze foto : toen al bijna iedereen vertrokken was, en de deur van de gang op slot, hoorden we geklop op het raam. Blijkbaar wilden deze Regenboog leden ook graag naar buiten, en naar huis ….. raar toch ! 🙂