21 september 2023 – Zingen in de Welvaart

Op 21 september hadden we afgesproken aan de Hoogboomsteenweg, dichtbij ons “gewone” repetitielokaal. En omdat de herfst wilde dat we aan hem zouden denken, regende het zowat de hele dag. Geen bezwaar voor de regenboogzangers die, toch wel talrijk en velen per fiets, present waren.

In de Bosgroep was een kring klaargezet voor de bewoners, de koorleden konden zich gewoon mengen tussen de mensen, best gezellig.

De sfeer werd ongetwijfeld sterk bepaald door de begeleiding van Marc op de accordeon. Wat een formidabel instrument! We zongen afwisselend mooie volksliederen, zoals “Zie ik de lichtjes van de Schelde” en grappige kinderliedjes à la “Heb je al gehoord van de zeven…sprong”. De ingehuurde alt-clowns Inge en Kristel maakten er zelfs een mooie voorstelling van. We zijn toch allemaal kinderen geweest, die liedjes zitten in ons DNA ingebakken en zo kon iedereen meezingen. Onze “luisteraars” werden mede-koorleden.

Ook Marita was erbij. Ze was vroeger zo graag lid van het Regenboogkoor. Het ontroerde haar dat ze ons zag en mee kon zingen.

Tijdens de pauze konden we genieten van de snoepjes en de drank die voor ons klaar waren gezet. Eens terug op krachten gekomen 😉 gingen we weer aan de slag met een deels gewijzigde groep deelnemers. Het was treffend hoe je zelfs bij bewoners, die nauwelijks kunnen bewegen, van het gezicht aflezen kon dat ze er deugd van hadden. Anderen zongen moeiteloos verschillende strofen mee en weer anderen konden niet op hun stoel blijven zitten en gingen aan het dansen.

Het was toch weer een toffe activiteit, zowel voor de bewoners als voor ons. Toen we naar huis gingen, hadden we onze batterijen opgeladen. Zei iemand van ons koor: “Daar werd ik nu zelf vrolijk van…” Renate