26 maart 2023 – optreden in Hoevenen

Op zondag 26 maart 2023 waren we uitgenodigd om de gezinsviering in de OLV Geboortekerk in Stabroek, Hoevenen op te luisteren.

Na een kortere nacht waarin ons zomeruur van start ging, sijpelden we rond 9.45 u de kerk binnen. Nadat iedereen zijn of haar sjaal en partituren boven haalde, begonnen we rustig in te zingen. Om 10.30 u was het zover. Ons eerste lied was ‘k zou zo geire.

De aanwezige kinderen in de viering werden meteen uitgenodigd om met papiertjes in verschillende kleuren naar voor te komen. Elke kleur kreeg van de pastorale medewerkers en de priester een betekenisvolle boodschap. Alle gekleurde papiertjes werden aan de andere kant van het altaar op gehangen. Wat een mooie verbinding met ons Regenboogkoor!

Na de eerste lezing zongen we Noyana. Hier en daar twijfelden we wat, maar we bleven zingen in de geest van het lied. We zijn inderdaad samen onderweg.

Tijdens de offerandetijd en de omhaling konden we Dona Nobis Pacem nog eens oefenen.

Voor de communie had de priester de zeer bereidwillige kids vragen gesteld over wat er allemaal ten goede zou kunnen veranderen in deze wereld. De meeste antwoorden gingen over oorlog, ruzie maken, pesten en uitsluiten. Met veel enthousiasme zongen wij aansluitend El himno de la paz.

Op het einde van de viering kreeg eerst het meisje dat haar eerste communie deed een applaus en ook wij werden nog eens flink aangemoedigd. Met veel enthousiasme sloten we dan af met This little light.

Deze viering ging onder andere over de 25 % regel. Als 25 % van de mensen hun schouders onder een verandering zetten, heeft deze verandering een zeer grote slaagkans. Wij vertegenwoordigden vandaag geen 25 % van de Vlaamse of Belgische bevolking, maar wel van ons Koor. Samen hebben we deze morgen ons eigen lichtje en dat van de deelnemers van de kerk mogen aansteken. Hopelijk kan dit nog even flink nazinderen!

Dikke merci aan alle sopranen, alten, tenoren, Nicolas en ons Lutgart!!!

En een dikke duim voor jou dinsdag a.s. , Lutgart!

Kristel Verschueren (met dank aan Vera voor de filmpjes, waar we deze foto’s uit plukten)