3 februari 2024

Vandaag even een andere blogpost : geen verslagje van onze vorige repetiitie.

We nemen even de tijd om jullie wat te vertellen over één van de liedjes die wij zingen.

De voorgeschiedenis :

In een vorig leven (vorige eeuw) zat ik in een volksdansgroep Cantecleer (A’pen). Naast dansen hielden we ons ook bezig met zingen, we hadden een zangroepje, en zongen meerstemmige liederen. Dus eind ’70er jaren hadden we een uitwisseling met een Koor uit Lund. En één van de liedjes die we van hen leerden was Hönsafötter, een Zweeds kinderliedje.

Vorig jaar bracht ik dit lied mee naar het Regenboogkoor, en sindsdien zingen we het bijna altijd als afsluiter. Het krijgt ook een plaatsje in ons jubileumconcert.

Hierbij de vertaling, waar ik nog aan twijfel is de vertaling van het woord kåne, zie maar wat ik ervan gemaakt heb. Tot zaterdag.

Marc