13 mei 2023

Joepie, nog eens een warme lentedag. Goedgemutst, en velen per fiets, komen de koorleden eraan. Marc blijft nog even in de rol van dirigent en hij deelt alvast zijn informatie over de gezondheid van Lutgart. Samenvattend, het gaat de goede richting uit! Maar we zijn nog lang niet aan de nieuwe patatjes.
Verder heeft Marc een vertrouwelijke opdracht voorzien voor elk van de zangers. Niet dat iemand zal omvallen van de stress, de taken zijn mooi verdeeld. Door het privé karakter van het project kan ik hier natuurlijk geen details geven. Wie nog geen taak heeft, krijgt hiervan nog bericht.

Voor wie thuis wil oefenen, even op een rij de liedjes die we zongen: 32 – 83 – 96 – 104 – 124 – 176 – 185 – 193 – 197 – 199a – 199b.

Een vertaling van “Ai hori toki” is op het internet niet te vinden. We blijven zoeken naar iemand die Baskisch kent. De melodie is super maar we willen wel graag weten wát
we zingen. We hebben op 1 april ons lesje wel gehad 😉
Voor “Twee emmertjes water halen” krijgt de bas/tenor partij ter plekke een aanpassing, dat is zo geflikt.
Tijdens de pauze haalt Ilse een koekendoos boven, zij is jarig en dat is voor ons natuurlijk het sein om haar te feliciteren met een lied, stevig gedirigeerd, zie foto. Hiep hiep hiep, hoera.

Marc houdt ervan 2 liederen op te nemen. Een cadeauke voor Lutgart en voor ons allemaal: de canon “I like the flowers” (volgende keer zullen we klank van de ‘waka’ aanpakken, je weet wel, doe ‘waka’ doe ‘waka’…). En ook onze straffe tongtwister, zoals Blondine het noemt, “Ai hori toki” die gezond groeit als een bloemkool.

We eindigen met een applaus voor de pianist. Nicolas: Bravo!

Volgende keer NIET in de Platanen, maar wel in de school van de Zilverenhoek (mailtje volgt nog).

Renate