vrijdag 16 februari 2024

Vorige vrijdag gaven we weer present in WZC De Welvaart. Met een groep van een 17 tal koorleden en de steun van de verontschuldigde leden begonnen we te zingen om 15u. Marc begeleidde ons op zijn accordeon en onze leading lady Lutgart was er natuurlijk ook bij.

Ons eerste lied was Laat ons een bloem. We moesten er nog wat in komen. Met Vrolijke vrienden en In een klein stationnetje geraakten we stilaan wat meer op dreef.

We hadden een centrale plaats gekregen in de mooie en goed gevulde cafetaria. Van hier uit konden we weer veel mooie taferelen bekijken. De bewoonster die zoals vorige keer zo enthousiast stond mee te zingen en te dansen. Een familie bestaande uit (groot)ouders en grote (klein)kinderen die met een goed gevulde koekjesdoos vlak voor ons zat te luisteren. En jong gezin dat tijdens ons optreden binnen kwam. Het oudste dochtertje zong en huppelde de hele cafetaria rond. De baby werd terwijl gevoed. Een animatrice die doorheen de cafeteria met de verschillende bewoners contact maakte en meezong.

Rond 15.30 u was onze eerste zangronde klaar en gingen we even buiten pauzeren. De stralende zon gaf ons nieuwe energie om het tweede deel aan te vatten.

Ondertussen was koorlid en bewoonster Marita tot bij ons gebracht. Met haar stem erbij begonnen we aan onze tweede wat ingekorte ronde. Het kleine café, De zevensprong en Wij maken een kringetje blijven echte meezingers voor de bewoners van onze stilaan tweede thuishaven De Welvaart.

Rond 16.30 rondden we af met 2 emmertjes water halen. Als afsluiter konden we bij de 2 enthousiaste vrijwilligers aan de toog nog een verfrissend drankje halen en wat napraten.

17 stemmen, een accordeon(ist), een leading lady, … Hoe zalig is het om te voelen dat je samen op zo’n eenvoudige manier de mensen in dit WZC een goed gevoel kan geven. Het zindert hier nog na en misschien kan jij al lezend dit ook voelen.

Kristel Verschueren