13 januari 2024

In het bericht van 6 januari staat het luid en duidelijk : we oefenen elke week.

Ik denk dat ik er zelf nog aan moet wennen, want het betekent ook dat ik elke week een nieuw bericht op onze blog moet zetten. En dat heb ik dus niet gedaan, helemaal uit het oog verloren.

Maar …. niet getreurd. Ik kan dat nu (nog net voor onze repetitie van morgen (euh : vandaag)) nog goedmaken.

Bij deze :

Vorige week zaterdag was het weer verzamelen geblazen in de Platanen voor onze oefenstonde. Nicolas was van de partij, een steun die we goed kunnen gebruiken. En Lutgart nam ons al snel mee op sleeptouw. Het programma voor ons concert ligt vast. Maar gelukkig was er nog plek voor een Noord liedje : Brureslått. De eerste lijn kregen we alvast onder de knie.

Daarna kwamen al snel de andere liedjes aan bod, zeg dus maar gerust dat we goed gezongen hebben. Tijdens de pauze werden er wat stemmen getest, op vraag van … En wat bleek : Ingrid en Diane hebben probleem met toonhoogte van de alten.

Maar niet getreurd : Maurice, Ivo, Ludo en Marc rolden al snel de rode loper uit om deze twee enthousiaste dames te verwelkomen bij de T/B stemmen. We kunnen deze versterking meer dan gebruiken.

Na de pauze deed Lutgart nog even vrolijk verder. Daarna mocht ik overnemen. I like the flowers zit er nu echt in (ik voorzie nog een spiekbriefje met de volgorde). We hadden een kandidaat koorlid dat eens kwam luisteren (Nancy), en ik kon het niet laten om ons Zweeds kinderliedje te presenteren, en ook dat zat er boenk op. Knap van ons. Ai hori toki hebben we ook nog even aangepakt, maar daar hadden we wat weinig tijd voor. Dat kunnen we morgen (ah nee, vandaag) wat meer ijd insteken.

verslag : Marc