Oefenen op 3 december

Eindelijk, we kunnen terug zingen. Vier weken wachten is echt wel lang. Vandaag gaan we de liedjes die we de laatste repetities onder handen hebben genomen, herhalen.

Opwarmen doen we met de volgende inzinger :

Evening rise : we starten normaal gezien met onze rug naar het publiek. Dit werd democratisch aangepakt. In plaats van dat iedereen zich even omdraait (hoe simpel kan het zijn) moest de dirigent de heeeele zaal door om zich achter het koor op te stellen. En zo starten we met Evening rise.

We hebben nu al enkele keren geoefend met de nieuwe opstelling (met ons gezicht naar de gang) . Het grote voordeel is dat er maar enkele tafels moeten worden weg- (terug) gezet, en dat er plek is voor alle paperassen, laptops, versterkers, opnametoestellen, ….

Kers op de taart : we hebben vandaag ons Zweeds liedje opgenomen voor Lutgart (en onszelf natuurlijk …). Ik stuur straks de opname door.

EN … we kregen het onverwachte optreden van twee vedetten : Bie op de kleine trom, en Lieve op de landsknecht : we zijn helemaal klaar voor ons optreden in de Welvaart.

Een en ander zorgde ervoor dat het vandaag een heuse verhuispartij was, zoals je kan zien.

VOLGENDE AFSPRAAK : 17 december – 14u.45 – in de Welvaart (voor ons Kerstconcert)

En op 7 januarizijn we er weer. Naast samen zingen, nemen we tijd om het nieuwe jaar in te ‘drinken’. En we doen ons mini-concertje voor Lutgart.

BEDANKT ALLEMAAL voor vandaag, ik heb ervan genoten, en hoop van jullie hetzelfde

Marc